Szybki kontakt: +48 607 362 323 kontakt@importujznami.pl

E-commerce przyszłości

Wartość rynku e-commerce w Chinach w roku 2017 przekrocziła 1 bilion dolarów, plasując ten kraj na pierwszym miejscu, zaraz przed USA (450 mld), Wielką Brytanią (110 mld) oraz Japonią (95 mld). Jak wskazują statystyki, co piąta transakcja wykonywana jest przez internet.

Popularność rynku e-commerce wynika ze specyfiki tamtejszych konsumentów. Jak wiadomo, produkty chińskie w dużym stopniu potrafią negatywnie zaskakiwać nabywców słabą jakością wykonania lub niezgodnością produktu z opisem lub zdjęciem. Dlatego też Chińczycy skłonni są do zakupów zagranicznych. Główną grupę odbiorców stanowi młodzież a przedmiotem transakcji są gadżety elektroniczne lub artykuły z branży modowej.

Statystyczny Chińczyk wydaje na zakupy w internecie 30% swojej wypłaty, czyli 10 razy więcej niż w Europie Zachodniej. Coraz więcej przedsiębiorców z branży e-commerce otwiera się na rynek azjatycki, gdyż, jak wynika z danych DHL, wiąże się to ze wzrostem zysku nawet o 10%, a także wzrostem wartości kupowanych produktów.

Jak zatem rozpocząć ekspansję na rynki azjatyckie? Połowę użytkowników internetu w Chinach stanowią milenialsi, a 70% z nich w przedziale 19-36 lat jest zamożna. Ich preferencje względem czasu wolnego to podróże i wyrażanie swojej indywidualności. Warto zatem zacząć od zaspokojenia chłonnego rynku z zapotrzebowaniem na produkty elektroniczne, odzież, kosmetyki czy akcesoria dekoracyjne do wnętrz.


źródło: www.propertynews.pl

Masz pytania albo potrzebujesz informacji? Zostaw swoje dane - oddzwonimy!